Een summerbody binnen 3 maanden

Hoe je een summerbody bereikt binnen 3 maanden

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De zomer komt er alweer bijna aan. Door de sluiting van de sportscholen en de corona pandemie waarin we ons nog steeds bevinden, zijn veel mensen in de sluimerstand geraakt. Het gevolg hiervan is dat de meeste mensen alles behalve in hun ideale summer shape zijn. Hoe zorg je ervoor dat je jezelf in 3 maanden toch nog klaarstoomt voor de zomer? Je leest het in dit blog. 

Creëer routines

Stippel routines voor jezelf uit om meer in beweging te komen. Werk je veel vanuit huis en kom je daardoor nauwelijks in beweging? Plan dan een vast moment in om een stukje te gaan wandelen. Een stappendoel is een handig middel om je energieverbruik steeds wat op te hogen. Zo kun je bijvoorbeeld beginnen met 5000 stappen per dag en dit iedere week een beetje ophogen. 

Wil je naast minder vet, ook meer spiermassa? Dan is het verstandig om ook een routine te maken voor je krachttraining workout. Kies er bijvoorbeeld voor om iedere 3 á 4 ochtenden te beginnen met een 60 minuten durende kracht workout. Je werkt aan je lichaam en begint je dag doorgaans ook een stuk frisser. 

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het uitvoeren van krachttrainingen in de ochtend echt een life changer was. Zo begon ik doorgaans met veel meer energie en plezier aan mijn werkdag, werd ik in de avond op een goed tijdstip moe en verbeterde mijn slaapkwaliteit aanzienlijk. 

Maak gebruik van een voedingsapp 

Afvallen en fitter worden gaat om het managen van je energie. Deze energie wordt gemeten in kilocalorieën (kcal). Door meer energie te verbranden dan dat je binnenkrijgt door middel van voeding en drank, val je dus af. Op goed gevoel lukraak wat eten werkt voor de meeste mensen niet. Het is daarom verstandig gebruik te maken van een voedingsapp. Een voorbeeld hiervan is Myfitnesspal. Met deze app scan je eenvoudig artikelen en voer je de genuttigde hoeveelheid in. 

Waar je bij dergelijke apps wel op moet letten, is dat ze een schatting maken van je energiebehoefte. Dit is vaak niet heel accuraat, omdat ieders lichaam weer anders is. Wil je echt een goede inschatting hebben van je energieverbruik? Dan kun je het beste een personal trainer met een gewichtsconsulent certificaat in de hand nemen. Er zijn een aantal organisaties die hierbij ook hun eigen voedingsapp aanbieden. Zo krijg je bij een lidmaatschap van Rebody personal training Maastricht ook gratis toegang tot de geavanceerde Rebody app. 

Het voordeel ten opzichte van een Myfitnesspal app is dat de Rebody coach met je meekijkt naar je ingevulde voedingsschema’s en je van feedback kan voorzien. Hierdoor sta je er niet alleen voor en kan er dus tijdig bijgestuurd worden. 

Ga aan de slag met een personal trainer en coach 

Wil je zeker zijn van resultaat? Dan is het wijs om een personal trainer en coach in te schakelen. Als het ware koop je dan resultaat in. Een goede trainer begeleid je gedurende het proces naar je summer body en zorgt ervoor dat je de juiste mindset creëert om dit ook daadwerkelijk vol te houden. Hierdoor heb je er niet alleen profijt van gedurende de zomer, maar ook in de jaren daarna. Een bijkomend voordeel is dat verschillende personal trainers en coaches gebruik kunnen maken van gym equipment. Zo mag je in kleine groepen (buiten) begeleid sporten. 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En mis geen enkel nieuwtje meer

Ontdek meer

Gezonder eten dankzij deze tips
Voeding

7 tips om gezonder te gaan eten

Bent je op zoek naar een manier om gezonder te eten? Zo ja, dan ben je bij ons aan het juiste adres! In dit artikel

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch